Samenwerkingsovereenkomst

Samenwerkingsovereenkomst

Een aansprakelijkheidskwestie, verantwoordelijkheid of winstverdeling waar je als samenwerkingspartner niet helemaal blij mee bent? Liever niet! Een samenwerkingsovereenkomst is de beste manier om gezeur te voorkomen.

SLA

Wat krijg je

  • Overeenkomst op maat
  • Mini-guides
  • 3 maanden 'nazorg'

Wat er allemaal in zo’n samenwerkingsovereenkomst hoort?

In een samenwerkingsovereenkomst schrijf je op wat jij vanzelfsprekend vind,

maar wat voor de ander misschien niet zo vanzelfsprekend is (en vice versa).

Je denkt samen na over wat belangrijk is en zet dat op papier.

Zo zie je of je samen op één lijn zit.

En anders kun je de grootste verschillen meteen tackelen door bijv. een compromis te sluiten.

Als het toch anders gaat dan je had gehoopt, dan kunnen jullie op die afspraken terugvallen.

Denk aan bijvoorbeeld aan

afspraken over de manier van samenwerken,

vertrouwelijkheid, aansprakelijkheid,

de duur van de overeenkomst,

wat mag je wel en wat mag je niet, etc..

Wat is jouw excuus om niet te kiezen voor maatwerk?

♥ Dat komt later wel

Templates zijn prima

We kennen elkaar al zolang

Gekopieerde documenten zijn prima

Het is altijd goed gegaan 

Bij gedoe stoppen we gewoon

Het zorgt niet voor groei in mijn bedrijf

Waar kan het mis gaan?

Wij  werken op basis van vertrouwen

We moeten nog meer investeringen doen

Kleine investering

Nu investeren bespaart je later tijd, energie en geld.

Want er samen uitkomen door vooraf belangrijke zaken op papier te zetten,

als jullie allebei nog vol energie zijn, gaat echt beter dan als er al wrijving is.

Vergelijk het maar met een huwelijk:

je bent echt niet van plan om uit elkaar te gaan als je gaat trouwen.

Toch eindigen jaarlijks ongeveer 24.000 (alleen al) huwelijken in een scheiding (bron: CBS) 😬.

Help?

Werk je samen met 2 of meer bedrijven, particulieren of een combinatie hiervan en heb je nog niets geregeld?

Geef het uit handen aan mij, zodat je zelf begrijpt wat er in jouw document staat en de ander dus ook.

Ik zorg dat je weet waar je allemaal op moet letten, wat het meest gunstig is én wat echt onmisbaar is om schriftelijk vast te leggen.

Daar voorkom je dus issues mee.

OVER EML

Voordelen?

  1. Flexibiliteit

    Het geeft flexibiliteit: alle specifieke behoeften worden meegenomen en aangepast. Je creëert ruimte voor nieuwe ideeën en benaderingen, die niet altijd passen in een standaardovereenkomst.

  2. Kostenbeheersing

    Het helpt bij het beheren van kosten, omdat alleen de nodige diensten en verplichtingen worden opgenomen en verricht. En je spreekt af dat meerwerk alleen na akkoord mag worden uitgevoerd.

  3. Efficiëntie

    Een op maat gemaakte overeenkomst bevordert efficiëntie door de focus te leggen op relevante aspecten, waardoor onnodige complexiteit wordt vermeden.

  4. Risicobeheer

    Met een op maat gemaakte overeenkomst, beheer je de risico's beter omdat je specifieke bepalingen opneemt die relevant zijn voor jullie samenwerking en werkgebied.

Werkwijze

Hoe het werkt

Jij neemt contact op. Ik reageer op werkdagen binnen 24 uur met mijn werkwijze en mijn algemene voorwaarden. Bij akkoord ontvang je de link naar de vragenlijst.

Aan de slag

Na ontvangst van de ingevulde vragenlijst, plan ik je in en laat ik weten wanneer je het eerste concept kunt verwachten. Heb ik meer info nodig? Dan neem ik contact op.

Concept

Ik stuur je de eerste conceptversie(s). Ik stel eventuele vragen en/of geef comments. Ook krijg jij antwoord op je vragen. Eventueel pas ik zaken aan. Je hebt recht op max. 3 revisies per mail.

Good to go

Ben je tevreden met de inhoud en begrijp je wat er staat? Dan zend ik de definitieve versie + per document een handig mini-gidsje als naslagwerk. Je hebt recht op 3 maanden gratis  ‘nazorg’.
EML Juridisch Advies

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik welke juridische documenten ik nodig heb?

Heel eenvoudig: mail me en dan vertel ik je graag welke juridische documenten je minimaal nodig hebt. Omdat die documenten jou zekerheid bieden. Of omdat ze nu eenmaal wettelijk verplicht zijn. Vervolgens kun je de gewenste documenten door mij op maat laten opstellen.

Wat is het verschil tussen een samenwerkingsovereenkomst en een overeenkomst van opdracht

Een samenwerkingsovereenkomst kan lijken op een overeenkomst van opdracht. Een overeenkomst van Opdracht betekent dat de ene partij aan de andere partij de opdracht verleent tot het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden tegen een vergoeding. Is de partij die de opdracht uitvoert een zzp’er, dan is het van belang dat de samenwerking niet wordt gezien als een fictief dienstverband. Bij een samenwerkingsovereenkomst werk je juist samen aan één doel! En voer je geen opdracht uit voor de ander.

Wanneer reageer je dan

Ik reageer op werkdagen binnen 24 uur! Mocht iets spoed hebben, stuur mij dan een WhatsAppje (0644462032) en dan kijk ik of ik jou kan helpen. Goed om te weten: voor spoedgevallen (zaken die niet kunnen wachten tot ik daar tijd voor heb) reken ik een spoedtoeslag van 35% op mijn dan geldende tarieven. Immers ga ik dan in mijn agenda schuiven om tijd voor jou te maken 🙂

Naomi de Laat

Naomi's Designs

Voor mij is de ‘juridische kant’, een groot vraagteken haha. Maar ze heeft me er makkelijk doorheen geholpen zonder extra of onnodige informatie. Ik vond het een hele fijne en snelle samenwerking!

Marjon Pul

Marjon Pul Fotografie

Elze stelt vooraf goede vragen, waardoor je er zelf al over na gaat denken. Daarna krijg je goede adviezen, heldere en duidelijke uitleg over je documenten. Alles wordt overzichtelijk gemaakt. Echt heel erg blij mee!

Nikkie Konings

Happy Home Organizing

Elze hielp mij met het opstellen van een aantal juridische basisdocumenten. Ook wees ze mij op een aantal regels voor mijn bedrijfsvoering waar ik me nog niet van bewust was en gaf me hier advies over, ook al was dit geen deel van de diensten die ik bij haar had afgenomen. Overdeliveren noemen we dat.